Meest gestelde vragen


  • Als je vandaag voor 23.59u besteld, wordt je bestelling vandaag nog verstuurd en dus in 99% van de gevallen morgen bezorgd (muv zondag).
    Nadat je hebt besteld, krijg je per mail een track & trace-code. Hierin zou het aflevermoment van je pakketje moeten staan. Indien je de track & trace code niet hebt ontvangen of het aflevermoment (nog) niet zichtbaar is, neem dan contact op met de klantenservice.

  • Binnen 100 dagen na je bestelling mag je je bestelling geheel of gedeeltelijk retourneren.
    Je kunt het ongewenste artikel zelf retour sturen naar ons centrale magazijn. Kruis op de ontvangen pakbon de reden van retour aan en stuur de pakbon met de retourzending mee. De retourkosten zijn voor eigen rekening. Zodra de retourzending in ons centrale magazijn is aangekomen, wordt het aankoopbedrag binnen vijf dagen teruggestort op je rekening.
    Het is ook mogelijk om de artikelen via een Dille & Kamille winkel te retourneren. In dat geval hoef je geen retourkosten te betalen. De collega’s sturen het artikel retour naar ons centrale magazijn en zodra de zending hier is aangekomen, ontvang je het aankoopbedrag terug. Let op: je ontvangt het aankoopbedrag dus niet direct terug in de Dille & Kamille winkel.

  • Neem contact op met de klantenservice. Waarschijnlijk is er een fout gemaakt in het centrale magazijn, waardoor een artikel niet is geleverd. De klantenservice geeft de collega’s in het centrale magazijn dan de opdracht om het artikel (indien voorradig) direct na te sturen.

  • Stuur het niet terug. We vinden het niet duurzaam om een pakketje met gebroken artikelen te laten vervoeren. Het maken van een foto van het gebroken of defecte artikel is voldoende. Stuur deze foto naar klantenservice@dille-kamille.com. Geef in dezelfde mail aan of je graag een vervangend artikel zou willen ontvangen of toch liever het aankoopbedrag terugwenst.

  • Bij een totale bestelwaarde tot € 50,- rekenen wij € 4,95 voor de verzendkosten. Deze kosten vind je terug in het winkelmandje, voordat je gaat betalen. Bij bestellingen boven de € 50,- nemen wij de verzendkosten voor onze rekening. Voor de verzendkosten van andere landen, verwijzen wij je door naar de volgende link: https://www.dille-kamille.nl/nl/content/4308/international-orders/

  • Artikelen uit de webwinkel kunnen niet direct geruild worden. Wel kun je de artikelen die niet naar wens zijn retourneren naar het adres dat op de ontvangen pakbon staat. Let wel op: de retourkosten zijn voor eigen rekening. Het aankoopbedrag storten wij terug, zodra de retourzending in goede orde is ontvangen. In de tussentijd kun je zelf de andere artikelen bestellen.

  • Het is (nog) niet mogelijk om de bestelling in een Dille & Kamille winkel te laten bezorgen. De vervoerders Fietskoeriers en PostNL kunnen jouw bestelling op het gewenste huisadres of op jouw werk, leveren. Daarnaast is het ook mogelijk om de bestelling op een UPS-afhaalpunt te leveren.

  • Nee, dat is (nog) niet mogelijk. Momenteel is het alleen mogelijk dat PostNL jouw bestelling thuis (of op een ander huisadres) levert. UPS levert je bestelling wel op een afhaalpunt (van UPS).

  • Dat kan. Op de volgende link staan de verzendkosten voor de meeste landen: https://www.dille-kamille.nl/nl/content/4308/international-orders/. Neem contact op met de klantenservice als het gewenste land hier niet tussen staat.

  • Er zijn meerdere mogelijkheden om in de webwinkel veilig en gemakkelijk te betalen met: iDeal (Nederland), Bankcontact/Mister Cash (België), Creditcard (MasterCard en Visa), Maestro (België), Klarna – achteraf betalen (Nederland/Duitsland), VVV Giftcard (Nederland), Dille & Kamille cadeaukaart.

  • In de meeste gevallen kost een retourzending met PostNL €6,95. Deze prijs is afhankelijk van het gewicht van de retourzending. De retourkosten stijgen naar €13,95, als het pakketje meer dan 10 kg weegt.

  • Na de geplaatste bestelling is er ongeveer 10 minuten speelruimte om de bestelling te annuleren. Neem binnen die tijd dus (telefonisch) contact op met de klantenservice. De bestelling kan niet meer geannuleerd worden als de pakbon is aangemaakt.

  • Neem telefonisch contact op met de klantenservice. Het kan zijn dat jij een typefoutje hebt gemaakt tijdens het invoeren van je e-mailadres en daarom de orderbevestiging en mail met de track & trace code, naar een verkeerd mailadres zijn verstuurd.

  • Een grote (zakelijke) bestelling kun je op factuur kopen. Stuur alvast een mail naar klantenservice@dille-kamille.com met de adresgegevens en de bestellijst. De klantenservice reageert per mail met een factuur en na betaling kan de hele bestelling (indien voorradig) verstuurd worden.

  • Dat is mogelijk. In de webwinkel kun je een zakelijk account aanmaken en de gewenste artikelen (indien voorradig) bestellen. Als de gewenste artikelen niet voorradig zijn, stuur dan een mail met de hele bestelling en factuur- en aflevergegevens naar: klantenservice@dille-kamille.com. De klantenservice reageert op de mail met een factuur en na betaling kan de bestelling verstuurd worden. Bellen kan natuurlijk ook: 020-2382160

  • Nee, zodra de retourzending bij ons is aangekomen en verwerkt, verstuurt Klarna een nieuwe factuur per mail. Deze factuur moet weer binnen de betalingstermijn van Klarna betaald worden.

  • Ja, het is mogelijk om de hele bestelling (of een deel van de bestelling) in een Dille & Kamille winkel te retourneren. Kruis op de pakbon de reden van retour aan en geef de pakbon ook aan de collega’s. Zij zullen de artikelen retour sturen naar ons centrale magazijn en zodra de retourzending hier is aangekomen en verwerkt, ontvang je binnen 5 werkdagen het aankoopbedrag terug op jouw rekening. Let wel op: je ontvangt het aankoopbedrag dus niet direct terug in de winkel.

  • Ja, dat is mogelijk. Neem van tevoren wel contact op met de klantenservice, zodat we zeker weten dat het artikel dat je zou willen hebben, op voorraad is in de betreffende winkel.

  • In de toegestuurde track & trace code kun je het pakket volgen en de status zien. Neem contact op met de klantenservice als je de track & trace code niet hebt ontvangen of de status van het pakket niet duidelijk is.

  • Wij hanteren voor alle standaardpakketten een tarief van € 4,95 voor een bestelling tot €50,-. Bij een bestelling van €50,- of meer worden de artikelen gratis thuisbezorgd. Wij hanteren hetzelfde tarief voor alle artikelen (onder de waarde van €50,-). De enige graadmeter is de waarde van de bestelling. Helaas is het niet mogelijk voor zeer kleine of lichte artikel een apart tarief te berekenen. Voordeel is dat ook cadeaukaarten een eigen track&trace krijgen zodat je weet wanneer je cadeaukaart wordt bezorgd.

  • Op onze website bestaat de mogelijkheid om het tegoed van je cadeaukaart zelf te controleren. Onderaan op de homepagina, onder het kopje ‘Service’ staat: saldo cadeaukaart. Na het invoeren van je cadeaukaartnummer en de veiligheidscode, verschijnt het tegoed van de cadeaukaart. https://www.dille-kamille.be/nl/saldo/

  • Na een mislukte betaling lijkt het In eerste instantie inderdaad alsof het tegoed van de cadeaukaart is geschreven. Maar de kaart heeft ongeveer twee tot drie uur de tijd nodig om zich weer op te laden. Na die tijd kun je altijd even online controleren of het tegoed weer op de kaart staat. https://www.dille-kamille.be/nl/saldo/

  • Ja, de (digitale) cadeaukaarten kunnen in alle Dille & Kamille winkels en in de webwinkel gebruikt worden.

  • Ja, dat kan. Stuur hiervoor een mail naar klantenservice@dille-kamille.com met het oude mailadres. De klantenservice maakt het oude mailadres dan onklaar in het systeem.

  • Klarna is een financiële dienstverlener aan wie wij de achteraf- facturering en incassering hebben uitbesteed. Wij betalen per bestelling verwerkingskosten aan Klarna, die wij gedeeltelijk aan onze klanten doorberekenen.

  • Wij hanteren voor onze standaardpakketten een vast tarief voor een bestelling tot €50,-. De stoelen en andere grote artikelen kunnen – door de afmetingen- niet als standaardpakket verstuurd worden. De verzendkosten zijn daarom zeer hoog. Wij dragen het grootse deel ervan maar vragen u om een klein deel mee te betalen.

  • Dat kan zeker. Ideeën zijn altijd welkom. Stuur een mail met alle productinformatie naar: info@dilka.nl, het algemene mailadres van de afdeling inkoop. Bij interesse nemen de inkopers contact op.