Meest gestelde vragen

  • Er is een artikel gebroken bij mij aangekomen, wat moet ik doen?

     Stuur het niet terug. We vinden het niet duurzaam om een pakketje met gebroken artikelen te laten vervoeren. Het maken van een foto van het gebroken of defecte artikel is voldoende. Stuur deze foto naar klantenservice@dille-kamille.com. Geef in dezelfde mail aan of je graag een vervangend artikel zou willen ontvangen of toch liever het aankoopbedrag terugwenst.
  • Wanneer wordt mijn pakketje bezorgd?

     Wanneer je een bestelling op werkdagen vóór 23:59 uur plaatst, wordt deze meteen verwerkt en de volgende dag bezorgd. Nadat je hebt besteld, krijg je per mail een track & trace code. Hierin zou het aflevermoment van je pakketje moeten staan. Indien je de track & trace code niet hebt ontvangen of het aflevermoment (nog) niet zichtbaar is, neem dan contact op met de klantenservice.
  • Retour sturen, hoe doe ik dat?

    Binnen 100 dagen na ontvangst van je bestelling mag je van je aankoop, geheel of gedeeltelijk, afzien.
    Je kunt het ongewenste artikel zelf retour sturen naar ons centrale magazijn. U kunt, indien gewenst, op de ontvangen pakbon de reden van retour aankruisen en deze pakbon met de retourzending meesturen. De retourkosten zijn voor eigen rekening. Wij betalen je binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsverklaring het totale aankoopbedrag inclusief leveringskosten terug. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Het is ook mogelijk om de artikelen via een Dille & Kamille winkel te retourneren. In dat geval hoef je geen retourkosten te betalen. De collega’s sturen het artikel retour naar ons centrale magazijn. Let op: je ontvangt het aankoopbedrag dus niet direct terug in de Dille & Kamille winkel. 
  • Er ontbreekt een artikel, wat nu?

     Neem contact op met de klantenservice. Waarschijnlijk is er een fout gemaakt in het centrale magazijn, waardoor een artikel niet is geleverd. De klantenservice geeft de collega's in het centrale magazijn dan de opdracht om het artikel (indien voorradig) direct na te sturen. 
  • Kan ik de cadeaukaart van Huis & Tuin besteden bij Dille & Kamille?

    In de fysieke winkels van Dille & Kamille kan je de cadeaukaart van Huis & Tuin besteden. In de webwinkel is dit helaas nog niet mogelijk.

  • Hoe kan ik een artikel ruilen?

    Ieder artikel kun je vanzelfsprekend retour sturen. Het aankoopbedrag krijg je dan terug op je rekening en daarmee kun je het nieuwe artikel bestellen. Ook kun je artikelen terugbrengen in de winkel. Daar krijg je echter niet direct je geld terug, dan wordt het ook op je rekening gestort.

  • Ik heb een bestelling geplaatst en het bedrag is van mijn rekening afgeschreven, maar ik heb geen orderbevestiging en track & trace code ontvangen. Wat nu?

    Neem telefonisch contact op met de klantenservice. Het kan zijn dat jij een typefoutje hebt gemaakt tijdens het invoeren van je e-mailadres en daarom de orderbevestiging en mail met de track & trace code, naar een verkeerd mailadres zijn verstuurd.

  • Kan ik op factuur kopen?

    Een grote (zakelijke) bestelling kun je op factuur kopen. Stuur alvast een mail naar klantenservice@dille-kamille.com met de adresgegevens en de bestellijst. De klantenservice reageert per mail met een factuur en na betaling kan de hele bestelling (indien voorradig) verstuurd worden.
  • Ik wil voor mijn bedrijf meerdere artikelen bestellen. Kan dat?

    Dat is zeker mogelijk. Wij adviseren ook graag persoonlijk en bespreken dan bezorgmogelijkheden, eventuele korting en andere opties. Bel daarvoor met de klantenservice op 020-2382160 of mail naar klantenservice@dille-kamille.com

    In de webwinkel kun je ook een zakelijk account aanmaken en de gewenste artikelen (indien voorradig) direct bestellen. Per mail krijg je dan ook een factuur, inclusief BTW-gegevens.
    Als de gewenste artikelen niet voorradig zijn, stuur dan een mail met de hele bestelling en factuur- en aflevergegevens. De klantenservice reageert op de mail met een factuur en na betaling kan de bestelling verstuurd worden.

  • Wat zijn de bezorgkosten (in binnen- en buitenland)?

    Bij een totale bestelwaarde tot € 50,- rekenen wij € 4,95 voor de verzendkosten. Deze kosten vind je terug in het winkelmandje, voordat je gaat betalen. Bij bestellingen boven de € 50,- nemen wij de verzendkosten voor onze rekening. Voor de verzendkosten van andere landen, verwijzen wij je door naar de volgende link: https://www.dille-kamille.be/nl/content/4207/international-orders/

  • Kan ik mijn bestelling ook in een winkel laten bezorgen?

    Het is (nog) niet mogelijk om de bestelling in een Dille & Kamille winkel te laten bezorgen. De vervoerders Fietskoeriers en PostNL kunnen jouw bestelling op het gewenste huisadres of op jouw werk, leveren. Daarnaast is het ook mogelijk om de bestelling op een UPS-afhaalpunt te leveren.

  • Kan ik mijn bestelling in een winkel retourneren?

    Ja, het is mogelijk om de hele bestelling (of een deel van de bestelling) in een Dille & Kamille winkel te retourneren. Kruis op de pakbon de reden van retour aan en geef de pakbon ook aan de collega’s. Zij zullen de artikelen retour sturen naar ons centrale magazijn en zodra de retourzending hier is aangekomen en verwerkt, ontvang je binnen 5 werkdagen het aankoopbedrag terug op jouw rekening. Let wel op: je ontvangt het aankoopbedrag dus niet direct terug in de winkel.

  • Kan ik artikelen die ik in de webwinkel heb besteld in een winkel ruilen?

    Ja, dat is mogelijk. Neem van tevoren wel contact op met de klantenservice, zodat we zeker weten dat het artikel dat je zou willen hebben, op voorraad is in de betreffende winkel.

  • Kan ik mijn aankoop ook in een ander land laten bezorgen?

    Dat kan. Op de volgende link staan de verzendkosten voor de meeste landen: International orders. Neem contact op met de klantenservice als het gewenste land hier niet tussen staat.

  • Ik heb iets terug gestuurd, moet ik desondanks mijn volledige Klarnafactuur betalen?

    Nee, zodra de retourzending bij ons is aangekomen en verwerkt, verstuurt Klarna een nieuwe factuur per mail. Deze factuur moet weer binnen de betalingstermijn van Klarna betaald worden.

  • Kan ik mijn bestelling ook bij een PostNL punt laten bezorgen?

    Nee, dat is (nog) niet mogelijk. Momenteel is het alleen mogelijk dat PostNL jouw bestelling thuis (of op een ander huisadres) levert. UPS levert je bestelling wel op een afhaalpunt (van UPS).

  • Waar is mijn order?

    In de toegestuurde track & trace code kun je het pakket volgen en de status zien. Neem contact op met de klantenservice als je de track & trace code niet hebt ontvangen of de status van het pakket niet duidelijk is.

  • Hoe kan ik mijn aankoop betalen?

    Er zijn meerdere mogelijkheden om in de webwinkel veilig en gemakkelijk te betalen met: iDeal (Nederland), Bankcontact/Mister Cash (België), Creditcard (MasterCard en Visa), Maestro (België), Klarna – achteraf betalen (Nederland/Duitsland), VVV Giftcard (Nederland), Dille & Kamille cadeaukaart.
  • Moet ik ook verzendkosten betalen als ik een cadeaukaart bestel? Het is toch een brievenbuspakje?

    Wij hanteren voor alle standaardpakketten een tarief van € 4,95 voor een bestelling tot €50,-. Bij een bestelling van €50,- of meer worden de artikelen gratis thuisbezorgd. Wij hanteren hetzelfde tarief voor alle artikelen (onder de waarde van €50,-). De enige graadmeter is de waarde van de bestelling. Helaas is het niet mogelijk voor zeer kleine of lichte artikel een apart tarief te berekenen. Voordeel is dat ook cadeaukaarten een eigen track&trace krijgen zodat je weet wanneer je cadeaukaart wordt bezorgd.

  • Wat kost het retourneren van een aankoop?

    In de meeste gevallen kost een retourzending met PostNL €6,95. Deze prijs is afhankelijk van het gewicht van de retourzending. De retourkosten stijgen naar €13,95, als het pakketje meer dan 10 kg weegt.

  • Hoeveel tegoed staat er nog op mijn cadeaukaart?

    Op onze website bestaat de mogelijkheid om het tegoed van je cadeaukaart zelf te controleren. Onderaan op de homepagina, onder het kopje ‘Service’ staat: saldo cadeaukaart. Na het invoeren van je cadeaukaartnummer en de veiligheidscode, verschijnt het tegoed van de cadeaukaart. dille-kamille.be/klantenservice/saldocheck/

  • Is het mogelijk om mijn bestelling nog te annuleren?

    Na de geplaatste bestelling is er ongeveer 10 minuten speelruimte om de bestelling te annuleren. Neem binnen die tijd dus (telefonisch) contact op met de klantenservice. De bestelling kan niet meer geannuleerd worden als de pakbon is aangemaakt.

  • Tijdens de betaling is er iets misgegaan en nu is het tegoed van de cadeaukaart verdwenen. Hoe krijg ik dat saldo terug?

    Na een mislukte betaling lijkt het In eerste instantie inderdaad alsof het tegoed van de cadeaukaart is geschreven. Maar de kaart heeft ongeveer twee tot drie uur de tijd nodig om zich weer op te laden. Na die tijd kun je altijd even online controleren of het tegoed weer op de kaart staat. dille-kamille.be/klantenservice/saldocheck/

  • Waar kan ik de (digitale) Dille & Kamille cadeaukaart verzilveren?

    Je kunt onze cadeaukaart bij al onze winkels in NL en BE, maar ook online op www.dille-kamille.nl.

  • Kun je mijn oude mailadres uit het systeem verwijderen?

    Ja, dat kan. Stuur hiervoor een mail naar klantenservice@dille-kamille.com met het oude mailadres. De klantenservice maakt het oude mailadres dan onklaar in het systeem.

  • Waarvoor dient de extra toeslag van €4,50 bij bijvoorbeeld stoelen?

    Wij hanteren voor onze standaardpakketten een vast tarief voor een bestelling tot €50,-. De stoelen en andere grote artikelen kunnen – door de afmetingen- niet als standaardpakket verstuurd worden. De verzendkosten zijn daarom zeer hoog. Wij dragen het grootse deel ervan maar vragen u om een klein deel mee te betalen.

  • Ik heb een product bedacht dat ik graag via Dille & Kamille zou willen verkopen. Kan dat?

    Dat kan zeker. Ideeën zijn altijd welkom. Stuur een mail met alle productinformatie naar: info@dilka.nl, het algemene mailadres van de afdeling inkoop. Bij interesse nemen de inkopers contact op.

  • Hoe kan ik de (digitale) Dille & Kamille cadeaukaart verzilveren?

    Je vult de lange code op de kaart in én de pincode onder de kraslaag. Het bedrag van uw cadeaukaart wordt nu in mindering gebracht op uw bestelling. Als je onvoldoende saldo op uw cadeaukaart heeft, kunt u met iDEAL en creditcard bijbetalen.
  • Waar vind ik de pin/veiligheidscode van de Dille & Kamille cadeaukaart?Je vindt deze code onder de zilveren kraslaag op de achterzijde van uw De Nationale Kadobon.

    Je vindt deze code onder de zilveren kraslaag op de achterzijde van uw De Nationale Kadobon.

  • Kan ik meerdere (digitale) Dille & Kamille cadeaukaarten tegelijk gebruiken? 

    Ja dit kan! Voer de kaart in, vul de codes in en voeg de pas toe.
  • Waar koop ik de (digitale) Dille & Kamille cadeaukaart?

    Je kunt de cadeaukaart kopen bij Albert Heijn en Bruna filialen in NL. Je kunt de kaart ook op onze website bestellen.

  • Kan ik de (digitale) Dille & Kamille cadeaukaart voor geld inwisselen?

    Nee, de cadeaukaart is alleen inwisselbaar voor de producten die op dat moment in de winkels of in de webshop voorradig zijn.
  • De waarde van de (digitale) Dille & Kamille cadeaukaart is lager dan de waarde van mijn bestelling. Kan ik nog een andere betaalmethode gebruiken? 

    Ja, indien de waarde van de cadeaukaart niet toereikend is om de bestelling te voltooien zal worden gevraagd gebruik te maken van een extra betaalmethode om het resterende bedrag te voldoen. De mogelijke betaalmethodes zijn iDEAL en CreditCard.

  • Ik ben per ongeluk de (digitale) Dille & Kamille cadeaukaart kwijtgeraakt. Wat nu?

    Dat is heel vervelend maar ook tevens uw eigen verantwoordelijkheid. Je kunt in dit geval geen aanspraak maken op compensatie.

  • Het lukt mij niet om de (digitale) Dille & Kamille cadeaukaart te verzilveren.

    Om achter de oorzaak hiervan te komen vragen we u de volgende stappen te doorlopen:
    1. Heeft u de cadeaukaartcode juist overgenomen? 
    2. Gebruikt u de pincode (onder de kraslaag) achterop de cadeaukaart?

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Wil je hier meer over weten? Bekijk onze cookieverklaring voor meer uitleg.