Retourneren - herroepingsrecht
Toch niet helemaal tevreden met de ontvangen artikelen? Het terugsturen van artikelen is bij ons geen probleem.
- 100 dagen bedenktijd
- Terug betaling binnen 14 dagen
- Ook mogelijk om in de winkel de retourneren
- Een kapot artikel ontvangen? Neem contact op met onze klantenservice
Bedenktijd (herroepingsrecht)
Je kunt de bestelling meteen terugsturen zonder dit eerst aan ons te melden. In dit geval geldt een termijn van 100 dagen na ontvangst van de bestelling. Gebruik hiervoor de met de bestelling meegeleverde retourbon.
Maar je kunt ook binnen 100 dagen na ontvangst van de bestelling aan ons melden dat je de bestelling toch niet wilt. Hiervoor kan je gebruikmaken van het modelformulier, maar het mag ook schriftelijk, telefonisch of per e-mail. Na ontvangst van deze melding, krijg je van ons per e-mail een bevestiging. Nadat je de melding hebt gedaan, heb je nog 14 dagen de tijd om de bestelling daadwerkelijk terug te sturen.
Terugbetaling
Wij betalen je binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsverklaring het totale aankoopbedrag inclusief leveringskosten terug. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Wij betalen terug met hetzelfde middel als waarmee jij betaald hebt, inclusief de standaard verzendkosten en/of andere kosten. Wanneer slechts een deel van de bestelling wordt geretourneerd, zullen deze verzend- en overige kosten niet worden terugbetaald.
Als je hebt betaald met Bancontact/ Mister Cash wordt het totaalbedrag van de creditfactuur teruggestort op de bankrekening waarmee je betaling heeft plaatsvonden. Heb je met bancontact/ Mister Cash betaald, dan vragen wij of het mogelijk is om je IBAN en BIC code aan ons door te geven zodat wij je terugbetaling vanuit een Nederlandse bank in orde kunnen maken. Als je hebt betaald met creditcard of Maestro verloopt de terugbetaling via je creditcard.
Behandeling bestelling
Je mag de ontvangen producten net zo behandelen als je in een fysieke winkel zou doen. Als het hiervoor nodig is de verpakking te openen, verzoeken wij je dit zo netjes mogelijk te doen. Wanneer je de verzegeling verbreekt van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur en van producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden, kan je deze producten niet meer retourneren. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Kosten retournering
De kosten voor het retourneren zijn voor je eigen rekening.
Op welke manieren kan ik mijn artikelen retourneren?
1. Via Bpost of ieder ander postorderbedrijf
Je kan er voor kiezen om je pakket via een ander postorderbedrijf retour te sturen. In het geleverde pakket vind je een pakbon met daarop het retouradres. Op dit formulier geef je aan welke(e) artikel(en) je wil retourneren. Plak de retoursticker op het pakket en breng het vervolgens naar het postorderbedrijf. Retourneren is op eigen kosten en risico.
Dille & Kamille
Langestraat 47b
7511 HB Enschede
Nederland
2. Via UPS
Je kan er voor kiezen om je pakket via UPS terug te sturen. Kijk voor het dichtstbijzijnde UPS-punt op www.upstoday.com. In het geleverde pakket vind je een pakbon met daarop een retouradres. Op dit formulier geef je aan welk(e) artikel(en) je wil retourneren. Plak de retoursticker op het pakket en breng het vervolgens naar het postorderbedrijf. Retourneren is op eigen kosten en risico.
Active Ants
Zeelandhaven 6
3433 PL Nieuwegein
Nederland
3. In één van onze winkels
Je kunt je aankoop ook gratis retourneren in één van onze winkels. De winkelmedewerker zal de artikelen dan terugsturen naar de webwinkel. In principe krijg je geen geld terug in de winkel. Het aankoopbedrag wordt teruggestort op je rekening zodra de artikelen zijn ontvangen door de webwinkel.
In sommige gevallen kun je wel ruilen in de winkel.
Wil je je artikel ruilen?
Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder! Onze klantenservice is bereikbaar via 03 201 9999 of via mail naar klantenservice@dille-kamille.com.
Is het artikel bij ontvangst beschadigd of heb je een klacht?
Wij doen uiteraard altijd ons uiterste best om je bestelling goed naar je op te sturen. Mocht het toch voorkomen dat je bestelling niet compleet of beschadigd is, neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder! Onze klantenservice is bereikbaar via 03 201 9999 of via mail naar klantenservice@dille-kamille.com.
Uitzonderingen
De volgende artikelen vallen niet onder het herroepingsrecht en kunnen niet geretourneerd worden:
- Cadeaukaarten
- Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
- Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
- Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
- Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
- Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
- Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
- Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
- Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
- Digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest; - Diensten, die geheel tijdens de bedenktijd worden uitgevoerd, indien:
de nakoming is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
de consument heeft verklaard afstand te doen van zijn recht van ontbinding zodra de handelaar de overeenkomst is nagekomen.